Extremsport at its finest! More PR har jobbat med extremsporten STIHL TIMBERSPORTS® i många år, och när Sverige fick äran att stå värd för VM 2022 var det dags att slå på den stora trumman. 120 atleter, från över 20 nationer, skulle göra upp i Partille Arena utanför Göteborg. Sporten, där atleterna tävlar med yxa och såg, härstammar från tidigt 1800-tal och är välkänd i nationer som USA, Nya Zeeland och Australien. Nu var det dags att sätta Norden och Sverige på kartan.
Att öka medvetenheten, engagemanget och intresset för TIMBERSPORTS®. Självklart skulle vi också fylla arenan med publik, det vill säga sälja 5 000 biljetter.
I uppdraget ingick även att attrahera tittare till livestreamen (under och efter) samt att leverera ett spektakulärt och spännande extremsportsevent med hög mediebevakning.
Vi tog oss an uppdraget genom en härlig mix av aktiviteter, så som:
Partille Arena fylldes sannerligen och med 5 500 biljetter sålda behövdes ytterligare sektioner öppnas.
642 000 människor såg livesändningarna på sociala medier, där följarna dessutom ökade med 19,5 %. Världsmästerskapet hade en hög mediebevakning över stora delar av landet, med ett totalt PR-värde som vi knappt vågat drömma om. Överlag var Sveriges första TIMBERSPORTS® VM en lycklig saga och vi ser fram emot fler år av axe-tion.
Selected Works
STIHL TIMBERSPORTS®More PR har jobbat med extremsporten STIHL TIMBERSPORTS® i många år, och när Sverige fick äran att stå värd för VM 2022 var det dags att slå på den stora trumman.
Bergholm på Elmia Husvagn HusbilBergholm, en mångårig kund till More PR, är en av de största utställarna på Elmia Husvagn Husbil – Där konkurrensen om uppmärksamhet är stor. Så hur når vi fram genom bruset?
RamirentrapportenEtt återkommande projekt i vårt löpande samarbete med Ramirent är Ramirentrapporten, där vi tar tempen på byggbranschen varje år.
TECEUnder fyra år har vi samarbetat med TECE för att öka varumärkeskännedomen samt intresset för vägghängda toaletter.
World of VolvoSedan 2023 har vi löpande arbetat strategiskt och operativt med World of Volvo, Göteborgs nya upplevelsecenter – innan, under och efter den stora öppningsdagen.
EGONEGON är restaurangkedjan som har tagit Norge med storm. Nu var det dags att sätta EGON på kartan i Göteborg.
Öresjö ÄngarÖresjö Ängar är ett nytt och naturnära bostadsområde i Borås – med sjön ett stenkast bort och skogen runt hörnet.
More PR är en PR-byrå som verkar i Göteborg, och som hörs över hela landet. Vi är PR-byrån som jobbar nära våra kunder och är en naturlig del av er kommunikationsresa. Hela vägen.
More PR är en del av More Alliance.