Elmia_Bergholm_MorePR

Bergholm på Elmia Husvagn Husbil

Kristinehamnsbaserade Bergholm är en av de största utställarna på Elmia Husvagn Husbil – den största mässan för den svenska husvagns- och husbilsbranschen. Det nya modellåret presenteras, Sverigepremiärer sker och den svenska campingscenen samlas under fem dagar i september. Det är ett gyllene tillfälle att visa upp och nå ut med det senaste inom mobilt boende, men konkurrensen om besökarnas – och mediernas – uppmärksamhet är stor. Så hur når vi fram genom bruset?

Vad var uppdraget?

Att identifiera hur vi når ut till relevanta målgrupper och locka dessa till mässan, där Bergholm tillsammans med sina återförsäljare kunde samla in leads, knyta kontakter och sälja fordon. Vi hade också en roll som kreativt bollplank för aktiviteter i montern som kunde skapa mervärde och få Bergholm att sticka ut jämfört med andra montrar.  

Vad gjorde vi?

En kombination av förtjänade och köpta insatser gjordes inför, under och efter mässan. Bland dessa hittar vi pressmeddelanden anpassade för olika medier, kontakt med utvalda journalister och koordinering av intervjuer, samt köpta insatser som sökordsannonsering och annonsering via bland annat sociala medier och blocket. Ett nyhetsbrev med fokus på mässan distribuerades också till den målgrupp som byggts upp under många år, och Bergholms varumärkens sociala medier fylldes med inlägg inför, under och efter mässan. I montern deltog vi i skapandet av en familjehörna, en ”resebyrå” med information om att hyra husbil och en tävling med syftet att få besökare att röra sig runt i montern. 

Vad blev resultaten?

Mässan i sin helhet besöktes av fler personer än föregående år och även Bergholms försäljning ökade. Våra insatser genererade över 20 miljoner exponeringar och flera journalister från lokalmedia intervjuade vd Lars Bergholm inför eller under mässan. Genom 55 publiceringar nådde vi ut bland annat via lokalmedia i de prioriterade områdena Värmland och Jönköping och fick fin täckning i branschmedia. Dessutom var aktiviteterna i montern, framför allt Happy Family Corner, uppskattade av såväl de medverkande återförsäljarna som besökarna på mässan. 

Emma_pratbubbla

Vill du veta mer om caset eller oss på More PR? Hör av dig till Emma!

Selected Works

STIHL TIMBERSPORTS®More PR har jobbat med extremsporten STIHL TIMBERSPORTS® i många år, och när Sverige fick äran att stå värd för VM 2022 var det dags att slå på den stora trumman.

Bergholm på Elmia Husvagn HusbilBergholm, en mångårig kund till More PR, är en av de största utställarna på Elmia Husvagn Husbil – Där konkurrensen om uppmärksamhet är stor. Så hur når vi fram genom bruset?

RamirentrapportenEtt återkommande projekt i vårt löpande samarbete med Ramirent är Ramirentrapporten, där vi tar tempen på byggbranschen varje år.

TECEUnder fyra år har vi samarbetat med TECE för att öka varumärkeskännedomen samt intresset för vägghängda toaletter.

World of VolvoSedan 2023 har vi löpande arbetat strategiskt och operativt med World of Volvo, Göteborgs nya upplevelsecenter – innan, under och efter den stora öppningsdagen.

EGONEGON är restaurangkedjan som har tagit Norge med storm. Nu var det dags att sätta EGON på kartan i Göteborg.

Öresjö ÄngarÖresjö Ängar är ett nytt och naturnära bostadsområde i Borås – med sjön ett stenkast bort och skogen runt hörnet.

MORE-PR_horizontell_svartvit

More PR är en PR-byrå som verkar i Göteborg, och som hörs över hela landet. Vi är PR-byrån som jobbar nära våra kunder och är en naturlig del av er kommunikationsresa. Hela vägen.

More PR är en del av More Alliance.